** reizen ** kids ** natuur ** cultuur ** muziek ** theater ** kunst ** gedichten ** humor ** liefde **

24 september 2010

Slecht-weer-gesprek

Hieronder een sms-gesprek tussen Vincent en Richard, twee vrienden met een voorliefde voor slechte woordgrappen. Het is donderdagavond en het onweert als een dolle buiten.

Vincent: Mijn zoon van 5 zei laatst:
als ik later groot ben, word ik Here God.

Richard: Goed om zo jong al zo ambitieus te zijn.

Vincent: Ik reageerde opgelucht: ken ik eindelijk iemand
om aan te vragen 'heb jij dit weer besteld?'

Richard: Daar heb je weer gelijk in.

Vincent: Het is onweer-schijnlijk slecht weer vandaag,
zelfs voor een donderdag.

Richard: Onwe(e)rkelijk, een avond die zijn weerga niet kent.

Vincent: Inderdaad, onweerstaanbaar.

Richard: Ik vind het weerbarstig, dat lijkt me onweerlegbaar.

Vincent: Weergaloos, zeg ik je.

Richard: Ben bang dat ons avondje in het water valt.

Vincent: Wat-er ook gebeurt, het dondert niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten